≡ Menu

Janin Bayi Bersujud Ketika Diperdengarkan Ayat Suci Al-Quran

bayisujudDalam video ini seorang ibu hamil dibacakan ayat-ayat Al-Qur’an, dan selama proses pembacaan tersebut dipantau melalui alat USG kehamilan. Dan dapat dilihat perbezaan posisi bayi sebelum dan sesudah dibacakan ayat-ayat Al-Qur’an.

Sebelum dibacakan ayat suci Al-Quran, bayi nampak aktif dalam pergerakannya (normal memang macam ni). Kemudian dibacakan pula ayat suci Al-Quran..

Subhanallah! Hasilnya ketika dibacakan surat Al-Fatihah dan Al-Baqarah janin bayi tampak terdiam dlm keadaan sujud… seakan-akan mengenali suara-suara yang sedang dibacakan.

Kullu mauludin Yuuladu ‘alal fithrah… Jadi seorang ibu yang tengah mengandung anaknya sering-seringlah memperdengarkan ayat-ayat suci Al-Qur’an. Semoga kelak menjadi anak yang soleh dan solehah. Amiin.

p/s: inilah firnah manusia..
p/s/s: rakyat Jepun menggunakan kaedah ini untuk terapi menggunakan headphone yang diletakkan di perut ibu bagi bayi dalam kandungannya, buktinya anak yang lahir lebih cerdik, aktif dan mendengar kata.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

{ 38 comments… add one }

  • asmahalimah May 3, 2010, 7:19 am

    Allahhuakhbar3…..

  • yanti arsat May 3, 2010, 2:55 pm

    Maha suci Allah..ni pnduan utk sy yg sdg hamil..

  • jacklaris May 4, 2010, 11:47 pm

    Allah maha aggung….tiada suatu pun yg tandinginya….

  • maizatul May 6, 2010, 4:13 pm

    Subhanallah,maha suci Allah,tiada daya n upaya hanya Allah yg b’kuasa atas hambaNya / segalanya.

  • juliahasbi May 7, 2010, 5:43 am

    subhanallah… bayi yg belum ade kal pun bleh sujud memuliakan ayat suci al-quran… kite…. yg dewasa b’akal ni? wana’uzubillah… lps ni klu de rezki mengandung lg, hari2 nk p’dgrkn ayat alquran pd baby pakai headfone…

  • MANJA May 7, 2010, 6:59 am

    betapa kerdil nya hamba YA ALLAh…sayu rasa hati xterasa airmata ini mengalir
    karna kebesara mu ya ALLAH….

  • SitiAishahAbdullah May 7, 2010, 3:59 pm

    baru jer lahirkan baby…besarnya kekuasaan maha suci Allah..

  • Abdullah May 9, 2010, 2:41 am

    Assalamualaikum semua.

    Subhanallah, Maha Suci Allah. Hamba hampir nak menitis air mata melihat video ini. Terutama apabila mendengar ayat-ayat suci Al-Quran, sedap alunan c-pembaca ;)

  • atehth May 13, 2010, 5:36 pm

    subhanallah,Maha Sucu Allh,dalm kandungan apabila mendengar ayat2 allh terus bby 2 sujud kepadanyer.apabila tgk clip vdeo ni bertapa sunyinyer n rindu padamu..keinsafan mula muncul dlm dri hambamu ni Ya Allah..

  • miszhelena May 15, 2010, 4:11 pm

    subahanallah..

  • butikbabymama May 20, 2010, 2:10 pm

    subhanallah

  • abdul May 22, 2010, 9:49 am

    subahnallah . sy arp rmai la ibu2 yg sedang hamil membaca al-Quran . spya dunia dipenuhi dgn Org Soleh dan Solehah . Amin .

  • adam May 23, 2010, 2:31 am

    to juliahasbi
    xperlu headphone,amalan membaca Al-Qurankan dah sememangnya disunatkan membacenye dpat pahala..manfaat untuk ibu dan bayi..tapi kalu prdengarkan mlalui headphone manfaatnya utk bayi sahaja.

  • az jay bee June 1, 2010, 4:46 am

    AllahuAkbar..Subhanallah..

  • rabiah June 9, 2010, 10:10 am

    Subhanallah..!!!

  • Ifah August 2, 2010, 7:45 am

    Subhanallah… MAHA SUCI ALLAH…betapa agungnya MAHA PENCIPTA kita..

  • Muhammad October 25, 2010, 11:18 am

    belum kuar dari perut ibu lagi bayi itu sudah tahu takot dan merasa hina bila mendengar kata-kata Allah…kita yang dah besar panjang macam ini pun masih tak dapat istiqomah menghinakan diri dan rasa takut pada kata-kata Allah.Subhanallah…

  • auni March 26, 2011, 3:01 pm

    ya ALLAH!!!!hebat nye kuasaMU
    akn ku amalkan ayt2 al-quran dlm hidup seharian kt

  • agus taufik May 20, 2011, 1:36 pm

    subbahanallah maha besar allah atas segala firmannya,semoga kandungan yang ada didlm istriq pun sama n mendapat ridho dari allah.aminnnn

  • ana July 2, 2011, 7:40 am

    smoga aku tidak terus lalai dalam hidupku ini..terima kasih kerana mengingati saudaramu

  • Mazilina Naim September 9, 2011, 11:20 am

    Subhanallah, MAHA SUCI ALLAH…. yg MAHA BESAR lagi MAHA AGUNG… Segala puji hanya bagi mu YA ALLAH

  • yusuf September 28, 2011, 6:54 am

    subhanallah….
    bayi yg msh dlm kndungan aj brsjud mndngrkn ayat suci Al-Quran,qta yg uda dwsa sllu aj mngabaiknx
    ampunilh hmbamu nie Ya ALLAH

  • insanlemah September 28, 2011, 7:39 am

    betapa besar kekuasaanmu ya allah!!!!!

  • solihin September 28, 2011, 7:57 am

    Mari qta dekatkan dan ajarkan anak-anak dengan Al-Qur’an

  • kusni September 28, 2011, 8:54 am

    YOH WIS….

  • zira zakaria October 21, 2011, 2:36 pm

    agungnyer ciptaan yg MAHA ESA ini..sya teringin sgt mengandung,tetapi rezeki mseh tiada lg,sudah 3 thun saya mendirikan Rumah tngga.. insyallah jika diberi peluang utk hamil 1 ktika nnt saya akan sentiasa mndegarkankan alunan ayat2 suci Al-Quran dari mula kehadiran nya dr rahim saya…

  • Helen Shane November 7, 2011, 1:13 pm

    Subhaanallah,,Walhamdulillah Walaailahaiillalllah Wallahuakbar ^_^

  • EDHIE PRAKOSO November 16, 2011, 5:48 am

    SUBHANNALLAH ,,ALLAHU AKBAR …….ALLAHU AKBAR….ALLAHU AKBAR

  • Stephanie Silalahi De Angelo December 14, 2011, 7:40 am

    SUBAHANALLAH MAHA SUCI ALLAH S.W.T

  • mdm eiy December 14, 2011, 7:42 am

    subhanallah..rs ingin terus membaca al-Quran skrg.sy mmg sdg m’amalknnya,tp jrg sgt m’mandngkn sy sendiri sdg hamil..

  • robby irawan December 14, 2011, 9:01 am

    SUBHANALLAH….

  • ieyxxat December 15, 2011, 12:46 am

    rindunya pengalaman mengandung..alhamdulillah, dulu masa mengandungkan anak 1st saya amalkan baca ayat2 Al-Quran xkira dirumah or kat ofis..setiap kali membaca anak akan bg reaksi..hati saya damai..apatah lagi apabila si ibu yg membacanya..alhamdulillah kini anak sy dah 3thn, setiap kali solat, or membaca Al-Quran, anak akan mengikut sekali walaupun pelat.. Allahuakbar!

  • dilla December 22, 2011, 10:20 am

    Sebenarnya tak perlu headphone. Bakal bapa & ibu bolehh mengamalkan membaca Al-Quran& buku-buku cerita yang bermanfaat kepada bayi dalam kandungan. Selain itu bakal ibu boleh juga membuat latihan matematik untuk membina kecerdasan otak ibu & bayi.

  • fahmi January 14, 2012, 8:27 am

    SUBAHANAUALLAH…KUASA ALLAH

  • Arie January 15, 2012, 8:20 am

    Inilah hakikat kehidupan di mana rasulullah memberi jaminan bahawa tidak akan sesat seseorang itu jika mengamalkan ajaran dari Al-Quran dan Sunnah baginda.

  • habib January 27, 2012, 6:50 pm

    subhanallah

  • Amzah Saputra February 20, 2012, 9:01 am

    Subhanallah…
    Segala Puji Bagi Allah…

  • Mak Idah February 21, 2012, 12:36 am

    Setiap kita akan merasakan hidup dalam 7 alam.
    1. AlamRoh 2. Alam Rahim 3. Alam Shahadah (dunia) 4. Alam Akhirah 5. Alam Barzakh 6. Alam Mahsyar dan 7. Alam Akhirah (syurga atau neraka). Di dalam Alam Pertama lagi kita telah berikrar kepada Allah sepertimana didalam Al Quran ayat al A’araf 172 yang bermaksud:

    “.. Bukankah Aku ini Tuhan kamu ? Maka semua menjawab (manusia) Benar ! Engkaulah Tuhan kami, kami menjadi saksi, dan yang demikian supaya kamu tidak berkata pada hari qiamat Kami adalah lalai”

    Bila kita lahir di alam ketiga ini (Alam Shahadah), kita lupa akan ikrar kita. Sebab itulah kita disunnatkan mengazan kan ditelinga anak anak yang baru lahir. Sekadar sharing je.

Leave a Comment